היתרונות הבולטים של תוכניות ליווי עובדים בסיום העסקה (אאוטפלייסמנט)

TALENT SOLUTIONS

שנת 2020 הייתה שנה מיוחדת במינה. שוק העבודה כבר היה בעיצומו של מהפך כאשר הקורונה פרצה לחיינו ושיבשה את צורת העבודה המוכרת כמעט בן לילה. בנוסף, גלי פיטורים והוצאה לחופשות ללא תשלום נראו בכל הארגונים במשק. באותה העת עלתה במקביל המודעות והחשיבות של תוכניות לליווי מפוטרים אשר זכתה לתפקיד מרכזי בסיוע לארגונים ולעובדים בהסתגלות למציאות החדשה.
השינוי הפתאומי במערכי התפעול של ארגונים דחף רבים מהם לקדם יעילות באמצעות עבודה במשמרות, כולל אפשרות לעבודה מהבית וגיוס עובדים במיקור חוץ. העובדים, מצידם, נאלצו להסתגל במהירות לשימוש בטכנולוגיות כמו תוכנות לניהול שיחות ועידה בווידאו כדי לשמור על הפרודוקטיביות ועל קשר עם עמיתים ועם לקוחות.
מצב זה חייב קבלה של החלטות קשות גם בנוגע לגודל של כוח העבודה. ולכן, שירות ייעוץ לארגונים בנושא סיום העסקה ובדגש על ליווי למפוטרים הפך חשוב יותר מתמיד על מנת לעזור לעובדים לבצע שינוי מוצלח בקריירה בשוק העבודה המשתנה ולארגונים לשמור על מיתוג מעסיק חיובי ועל ערכי אחריות חברתית.
עולם התוכן של ניהול סיום העסקה בדגש על שירות אאוטפלייסמנט (Outplacement)  ממשיך להתפתח ולהתאים את עצמו לאתגרים בשוק העבודה בדגש על מיתון כלכלי וגל הפטורים בענף היי טק בארץ ובעולם.

 

שימוש בנתונים טובים יותר לקבלת תוצאות משופרות – פתרונות גיוס במיקור חוץ

הסדרי עבודה לשעות גמישות ולעבודה מהבית מחייבים עובדים להפגין נכונות גבוהה עוד יותר לשינויים תעסוקתיים. בשנים האחרונות, יותר ויותר עובדים שהשתתפו בתוכניות אאוטפלייסמנט עברו לעבוד בענפי תעשייה אחרים ואפילו למלא תפקידים אחרים. באופן גלובלי, 49% מהמועמדים שהשתתפו בתוכניות כאלה מצאו תפקיד חדש בענף אחר וזאת על ידי ייעוץ קריירה נכון עבורם.
כאשר נדרשים פתרונות לגיוס מסות גדולות של עובדים, בייחוד בשוק האסטרטגי המודרני, מומלץ להיעזר בשירותים מנוהלים למיקור חוץ, שמשתמשים בכלים כמו Total Workforce Index (מדד כוח העבודה הכולל) ויכולים לעזור לארגונים לאמץ גישה מונחית-נתונים שמשלבת בתהליך תובנות על השוק.
התרבות המתפתחת הזו של ניידות בקריירה מחייבת ארגונים להפגין גמישות דומה כדי שלא להשתרך מאחור. בעיני מעסיקים, המדדים החשובים ביותר ליישום תוכניות אאוטפלייסמנט הם תשואה חיובית על ההשקעה ותוצאות בשטח. לשם כך נדרשים נתונים טובים יותר שמאפשרים להבין איפה ניתן למצוא את המשרות ואיך ניתן להגיע אליהן.

 

 

כוונון של הבינה הרגשית באמצעות תוכניות לליווי מפוטרים

גם לפני הקורונה, ארגונים רבים ומנהלי משאבי אנוש התמקדו ברווחת העובדים. אבל השינויים שהמגיפה גרמה הגבירו והאיצו באופן משמעותי את המאמצים בתחום משום שעובדים רבים נאלצו להתמודד עם שינויים תעסוקתיים, והבידוד של עובדים מרחוק הלך והחמיר.
יותר ויותר ארגונים מבינים עכשיו עד כמה חשוב להבטיח שעובדים יעזבו את החברה בצורה חיובית ככל שניתן. הכוונה אישית מעניקה להם הזדמנות לנהל שיחות כנות על נושאים שמטרידים אותם, וללמוד איך באפשרותם לקחת את הצעד הבא במסלול הקריירה שלהם.
לדוגמה, עם פרוץ המגיפה, אחת החברות הגדולות ביותר בהודו להזמנת משלוחי אוכל, נאלצה לפטר כ-1,100 עובדים. החברה סיפקה למפוטרים תמיכה במטרה לעזור להם למצוא משרות אחרות, אבל לא הסתפקה בכך ועשתה צעד נוסף בצורת הכשרה של צוות משאבי האנוש בתחום של "בינה רגשית", כולל דרכים לניהול שיחות בעלות משמעות, לחיזוק ביטחון אישי ולהכנת מועמדים לראיונות.

 

הכנת עובדים לקראת העתיד – שירות ייעוץ וליווי קריירה

עד שנת 2025, אוטומציה וחלוקת תפקידים חדשה בין בני אדם ומכונות יחוללו שינוי ב-85 מיליון משרות ברחבי העולם בארגונים בינוניים וגדולים ב-15 ענפי תעשייה ו-26 כלכלות.
עובדים שרוכבים על גל השינויים המהפכניים האלה מוצאים עצמם נדרשים לרכוש מיומנויות חדשות במהירות חסרת תקדים.
הארגונים המתקדמים ביותר מבינים שעובדים בכל שלבי הקריירה זקוקים לייעוץ תעסוקתי לזיהוי הזדמנויות ולליטוש הכישורים שלהם שמתאימים לתחומים נוספים. ארגונים כאלה מאמצים פתרונות לגיוס עובדים ולניהול קריירה של כוח העבודה לצורך פיתוח קריירה גמישה. חברות מסוימות, למשל, פותחות מרכזים לייעוץ קריירה, ואחרות משיקות תוכנית שמתאימות בין עובדים לפרויקטים שמעניינים אותם, במטרה לחשוף אותם לתחומים שונים ולעזור להם לרכוש כישורים חדשים.
יוזמות מסוגים כאלה הופכות לנחוצות יותר מתמיד, מכיוון שמיקום פיזי לא מהווה יותר מכשול. תמיכה בליווי מפוטרים חייבת להפוך לגישה גלובלית ולהכין אנשים להזדמנויות בכל רחבי העולם. ארגונים רבים מבקשות מעובדיהם לחזור למשרדים הפיזיים, וחלק מהעובדים שמחים לחזור. אבל ציפיות העובדים השתנו גם הן, כאשר רק 12% מהעובדים רוצים לחזור לעבודה מלאה במשרד, ו-72% מעדיפים מודל עבודה היברידי (מהבית ומהמשרד) מעתה ואילך.
תוכניות אאוטפלייסמנט לתכנון וייעוץ קריירה שמשלבות נתונים חכמים, בינה רגשית והזדמנויות לפיתוח של כישורים מבוקשים, ימלאו תפקיד מרכזי בסיוע לאנשים ולארגונים לצלוח את השינויים האלה, ויאפשרו ליצור כוח עבודה יקר ערך, גמיש ובטוח בעצמו שיכול להתמודד עם אתגרים עתידיים ללא פחד – בכל מקום ובכל שעה.
השירות שלנו מסייע לארגונים לנהל תהליכי פרידה נכונים מעובדים, להפחית משמעותית את כמות האמוציות והרגשות השליליים הנלווים לתהליכי פיטורים, לשמר עובדים כ"שגרירים" של הארגון ולחזק את התדמית החיובית והאטרקטיבית של המעסיק בשוק העבודה.
היתרון שלנו כקבוצה גדולה עם מגוון של התמחויות מאפשר מתן שירות הוליסטי לפורש, המשלב ייעוץ קריירה עם סיוע במציאת עבודה. לפרטים נוספים>>

מאמר הבא
להיפרד נכון מעובדים ולשמור על הארגון
להיפרד נכון מעובדים ולשמור על הארגון גם בפרידה יש ערך מוסף העובד המסיים את עבודתו, המנה�