להיפרד נכון מעובדים ולשמור על הארגון

TALENT SOLUTIONS

גם בפרידה יש ערך מוסף

העובד המסיים את עבודתו, המנהל הישיר והארגון מושפעים כולם מתהליכי ייעול וסיום העסקה. בעולם התעסוקה העכשווי ישנה מודעות להשלכות האפשריות של תהליכים אלו על כל הצדדים, ולכן רצון לבצע זאת באופן מיטבי, כך שכולם ירוויחו ויקבלו ערך חיובי מוסף, שישרת אותם בדרכם הלאה. שירות ה- Outplacementנותן מענה מושלם לרצון חשוב זה.

 

גיבוי וצידה לדרך החדשה של העובד

אורנה מורג ברק, מנכ"לית חברת Talent Solutions, שמטרתה לסייע לארגונים לבצע תהליכי פרידה באופן נכון, יעיל ומשמעותי, מסבירה כיצד מושפע העובד המסיים את העסקתו בארגון:

"עובד הנאלץ לסיים את עבודתו, מסיבות שונות ומגוונות, בדרך כלל מוצא את עצמו בסערת רגשות בלתי נשלטת, המונעת ממנו להתנהל בצורה יעילה שתקדם אותו לתפקיד הבא בחייו, ודווקא בנקודה זו חשוב שהארגון ימשיך להוות גב עבורו. מתן שירות Outplacement מחזיר לעובד את תחושת השליטה והקרקע היציבה לחייו באמצעות תמיכה, המותאמת לאתגרים עימם הוא מתמודד, לצד כלים פרקטיים, המוכוונים למציאת תפקיד משמעותי חדש".

 

מה מקבל העובד בשירות?

  • סדרת מפגשים עם יועץ קריירה מומחה, עבור זיהוי והתאמת כישורי העובד, ניסיונו ותכונותיו לתפקיד הבא בחייו.
  • ניסוח קורות חיים, כך שיבלטו בערמת קורות החיים המגיעים לאחראי הגיוס.
  • הכנה לראיונות עבודה, כגון: הופעה חיצונית, שפת גוף, הצגת העצמי תוך אבחנה בין עיקר ותפל ועוד.
  • השיוך של חברת Talent Solutions לקבוצת Manpower, מעניק לעובד גישה ישירה לשירות ההשמה שלה, שדואג להציע ולחבר אותו להזדמנויות העסקה מגוונות ורבות.

 

"כאשר העובד נוכח לראות כי הארגון משקיע מאמץ, זמן וכסף גם כאשר מדובר בעזיבתו, ומעניק לו ליווי למציאת ההזדמנות הבאה שלו, האמון שלו בארגון מתחזק, כמו גם הרגשת הביטחון שלו ובערכים שייקח עימו הלאה".

 

לשמור על התדמית גם ברגעים מאתגרים

ארגון המעניק לעובדיו ליווי ודואג לעתידם, גם כאשר הוא נפרד מהם, משמר את התדמית החיובית בקרב העוזבים והנשארים כאחד. עובדים מתוסכלים וממורמרים, היוצאים מהארגון, עלולים להסב לו נזק רב, כאשר הם מספרים על כך למשפחה ולחברים, במיוחד אם מדובר בתהליך התייעלות, בו מסיימים את העסקתם כמות רבה של עובדים. ארגון כזה עלול להיתפס כחסר אנושיות וכמנוכר, וכמובן יאבד מיכולתו למשוך אליו עובדים טובים. לעומת זאת, "בהענקת שירות Outplacement, עובדים שמקבלים יחס אכפתי וליווי מעשי לעתידם, משתפים בכך אנשים מבחוץ, וכך תורמים לחיזוק התדמית החיובית של החברה ומגבירים את כוח המשיכה של הארגון".

וזה לא  הכל

מעבר לשמירה על תדמית הארגון ועל יכולתו למשוך אליו עובדים, כאשר הוא דואג להעניק לעובדים שמסיימים תפקידם את שירות Outplacement:

 

  • הוא יכול להמשיך להתמקד במטרותיו ובעשייתו ולחסוך זמן יקר ומשאבים.
  • הוא מצמצם בקרב מנהליו ובקרב הצוותים לחץ וחשש מפני השלכות תהליכי סיום העסקה.
  • הוא מעלה את רמת המוטיבציה, שביעות הרצון והעשייה של העובדים הנשארים.
  • הוא מעניק לעובדים העוזבים סיכוי רב יותר למצוא עבודה חדשה במהירות רבה יותר.
  • הוא משאיר את כל האפשרויות פתוחות, גם לקליטה חוזרת של אלו, שנאלצו להיפרד מהם.

 

Outplacement בחברות הייטק

עם סיום שנת 2022 ותחילת השנה הנוכחית, לצד תהליכים עולמיים כעליות ריבית ואינפלציה, המלחמה באוקראינה והאטה כלכלית, אנו עדים יותר ויותר למהלכי פיטורין בעולם ההייטק. דווקא ברגעים אלה, חשוב שארגונים יבצעו תהליכי התייעלות באופן אחראי ושקול, המשאיר את כל האפשרויות פתוחות לכל הצדדים. שירות Talent Agent מבית Talent Solutions פותח באופן ייעודי למפוטרי הייטק, במטרה לחבר אותם, לפי כישוריהם וניסיונם, לארגון המתאים ביותר ולתפקיד העונה בצורה המיטבית ביותר לכך. יועצי הקריירה של Talent Solutions פועלים מול חברת Experis, מקבוצת Manpower, המקושרת לחברות הייטק רבות ומובילות, ומציעים למסיימי התפקיד את המשרות הטובות ביותר עבורם, מחברים ביניהם ואף שותפים, לפי דרישה, לניהול המשא ומתן עם הארגון החדש.

 

היערכות נכונה עושה את ההבדל

תכנון נכון ושקול והיערכות מראש בתהליכי התייעלות, צמצום ופיטורים הם המפתח להשגת התוצאות היעילות והנכונות ביותר עבור ארגונים. חשוב לכלול בהיערכות זו שירות Outplacement לעובדים המסיימים את עבודתם.

"ליווי תהליך עזיבה באמצעות גוף מקצועי חיצוני, הנעשה בדיסקרטיות, כפי שמציעה חברת Talent Solutions, מייצר תחושת ביטחון ומפזרת את ענני אי הוודאות, החשובים לאין שיעור לארגון ולעוזבים כאחד. אם אתם נמצאים בפתחו של מהלך כזה, חשוב להיפגש בנושא כבר עכשיו כדי להתכונן אליו באופן האחראי ביותר".