האם בעקבות מגפת הקורונה, ליווי מקצועי של מפוטרים חשוב יותר לארגונים?

TALENT SOLUTIONS

מגפת הקורונה פגעה בארגונים מכל הגדלים, בכל ענפי התעשייה ובכל רחבי העולם, ועקב זאת נדרשים מנהיגים עסקיים רבים להתמודד עם החלטות קשות לגבי כוח העבודה.

תהליך פרידה מקצועי מעובדים שפוטרו (Outplacement) אינו הכרח, אבל דווקא כיום חשוב מאוד לארגונים להבטיח שהעובדים העוזבים יעשו זאת כשהם סמוכים ובטוחים שיוכלו להשתלב מחדש בשוק העבודה המשתנה כל העת.

בימים אלה, נודעת חשיבות רבה עוד יותר ליתרונות שמעניקה ההשקעה בתהליך מקצועי אשר נועד להקנות לפורשי הארגון מגוון רחב של מיומנויות, קשרים וכלים, במטרה לסייע להם להשתלב בחזרה בעולם העבודה . השקעה זו מסייעת להבטיח שהעסקים יישארו אטרקטיביים, יצרניים ומכובדים בעולם עבודה משתנה זה.

 

שלושה יתרונות עיקריים יש לארגונים המשקיעים בשירותי ה –Outplacement בתהליך פרידה מעובדים

שמירה על המוניטין

נוכח הצורך בפיטורים, חשוב שמנהיגים עסקיים יכירו בהשפעתו של שינוי זה על כוח העבודה הנותר. במחקר של CIPD נמצא ש'שורדי' פיטורים נרחבים סובלים מתחושות של כעס, אשמה, לחץ נפשי וחוסר ביטחון. בסביבת עבודה בריאה, סביר להניח שקשרים בין אנשים הם יותר מקשרי עבודה, ולכן ייתכן שבתהליך זה אנשים מאבדים חברים, וכן מקבלים עליהם עומס עבודה נוסף או מרגישים שהם נתונים בלחץ גדול יותר להציג ביצועים.

ליווי וסיוע ל"חברים לעבודה" במציאת עבודה חדשה , מסייעת להפחתת כעסים וביקורת כלפי הארגון ובכך שומרת על המוניטין שלו כמעסיק ערכי ומוסרי.

שירותי Outplacement מאפשרים לעוזבים לצפות את העתיד ולהתכונן למעבר חלק לתפקיד הבא. מאמני קריירה "חיצוניים" ואובייקטיביים הנמצאים שם, מסייעים לעובדים אלה לקבל החלטות קריירה מציאותיות יותר ולהתנהל לפי תוכנית פעולה מוכוונת מטרה. בדרך זו אפשר לייצר חוויה חיובית למי שעוזבים את הארגון עובדים אלו סביר להניח שגם ימליצו לאחרים על הארגון שעבדו בו ובכך יסייעו לארגון בשמירה על המיתוג שלו כמעסיק ערכי והוגן.

 

הבטחת מעבר מהיר

כשמתברר לעובד שעומדים לפטר אותו, קרוב לוודאי שימצא את עצמו מיטלטל ברכבת הרים רגשית בטרם יתחיל להשלים עם המציאות של מצבו. הלם, חרדה והכחשה – כל אלה הם המרכיבים של עקומת השינוי, אבל רגשות אלה יכולים לעכב את המעבר של האדם לתפקיד חדש ולהשפיע עליו. עיכוב זה בהשלמה עם המציאות יכול לגרום לכך שעובדים יסרבו לנקוט את הצעדים הבאים הנדרשים מהם או להימנע מלהתחיל לחפש תפקיד חדש.

מרכיב עיקרי בשירות ה- Outplacement הוא סיוע למועמדים להבין באילו מהמיומנויות שיש להם יוכלו להשתמש גם בתפקידים אחרים ולבחון את המסלולים המקצועיים האחרים הפתוחים בפניהם; בין אם מדובר בתפקיד דומה בחברה אחרת, הסבה מקצועית, מעבר לעבודה כעצמאי, המשך לימודים או פרישה. הכרה והבנה של האפשרויות הפתוחות בפניהם ושל הכלים והמשאבים הדרושים לנקיטת הצעדים המושכלים הבאים, מסייעת להפחתת החרדה מאובדן מקום העבודה , מתעלת את האנרגיות לעשייה ובכך מגדילה את סיכויי העובדים העוזבים לחזרה מהירה לשוק העבודה.

בנוסף לתהליך הייעוץ, Talent – ייעוץ וליווי קריירה מקבוצת Manpower, מציעה גם שירות משלים של שירותי השמה בקבוצה וזאת בהתאמה לתחום ההתמחות של העובד. חלק זה בתהליך מאפשר חשיפה להזדמנויות עבודה חדשות ושיקוף שוק מקצועי ומותאם.

שימור טאלנטים

בתקופה מאתגרת זו, ישנן פחות הזדמנויות עבודה ובאופן משמעותי ביחס לתקופת טרום קורונה מה שמוביל להתעצמות של אמוציות ורגשות שליליים בקרב הפורשים. אם רגשות אלה אינם זוכים להתייחסות מצד הארגון, אזי מצב זה עלול ליצור משבר אמון בין הארגון לעובדים הנשארים ועקב כך להביא לירידה בפריון העבודה ובביצועים ולעלייה בהיקף העזיבה מרצון.

מנהלים אשר משקיעים בשירות Outplacement יכולים להבטיח כי העובדים הנותרים אשר רואים כי הארגון דואג להם גם "ביום שאחרי" , יהיו מחוברים יותר לארגון ומחויבים להצלחה שלון. תשתפר רמת המחוברות והמחויבות של העובד לארגון.

שירות זה מסייע גם בניהול תהליך שינוי , הדרכה ובניית חוסן למנהלים ישירים ובכך עוזרת להם לנהל שיחות קשות ולטפל באתגרים מול העובדים הנשארים. ניהול נכון של התהליך מולם ימנע נטישה של עובדים וטאלנטים ובכך "ישמור" על הארגון ברמה העסקית.

להמשך קריאה על שימור טאלנטים >>

באילו דרכים נוספות יכול שירות ה- Outplacement לעזור לארגון שלכם?

או אם ברצונכם לקבל מידע נוסף על האפשרויות הפתוחות בפני העסק שלכם, צרו עימנו קשר

Talent ייעוץ וליווי קריירה

Talent ייעוץ וליווי קריירה מקבוצת ManpowerGroup החברה המובילה בעולם בפתרונות עבודה מתקדמים, מתמחה במתן שירותי הכוונה, ייעוץ וליווי קריירה, לעובדים וארגונים הנמצאים בצומת דרכים מקצועית, ולחברות הנמצאות בתהליך התייעלות ופרידה מעובדים. על מנת לבצע התאמה מרבית לכל לקוח ולהשיג הצלחה בתהליך, Talent מעסיקה מומחים מקשת רחבה של תחומים בשוק התעסוקה: מנהלי קריירה בכירים, מנטורים עסקיים, מומחי השמה, פסיכולוגים תעסוקתיים, ויועצים ארגונים. הליווי האישי והתאמת הפתרון הופכים חסרון ליתרון וכל משבר לניצחון. – Talent ייעוץ וליווי קרירה נחשבת ליחידה המובילה בישראל בייעוץ וליווי בבניית קריירה, ובמיצוי הפוטנציאל האישי של העובד.

 

 

מאמר הבא
להיפרד נכון מעובדים ולשמור על הארגון
להיפרד נכון מעובדים ולשמור על הארגון גם בפרידה יש ערך מוסף העובד המסיים את עבודתו, המנה�