סיפור לקוח: קבוצת תקשורת, ליווי בתהליך של שינוי

TALENT SOLUTIONS

הצורך של הלקוח:

שינוי ארגוני גרם לפיטורי מאות עובדים בקבוצת חברות גדולה וותיקה בתחום התקשורת. החברה נאלצה לבצע שינויים נרחבים מה שהוביל לאיחוד מטות לגוף אחד ובסופו של דבר הארגונים נאלצו להיפרד מקבוצה גדולה של עובדים במסגרת תוכנית פרישה מרצון. העובדים אשר סיימו את העסקתם הגיעו ממגוון של תחומי עיסוק ובדרגים שונים, רובם ככולם עם ותק ארוך ומשמעותי. חלק גדול מהעובדים מעולם לא כתבו קורות חיים, לא הכירו תהליכי גיוס עדכניים וכן לא התראיינו שנים רבות למשרה חדשה.


הפתרון שסיפקנו:

חברתנו עיצבה תכנית הכוללת מתן מענה מקיף "360" לצרכי העובדים ובניית תוכנית ליווי בהתאמה לתפקיד וצורך אישי עד למציאת עבודה חדשה. תוכנית הפרישה כללה:

  • סדרת מפגשים אישיים
  • סיוע בתהליך חיפוש עבודה ע"י מנהלת קריירה מנוסה וחיבור ליחידת השמה מתמחה ליצירת הזדמנויות עבודה חדשות.
  • התארגנות תכנון וחשיבה לקראת תהליך חיפוש עבודה- מה אני מחפש, הבנת העוצמות שלך ותיאום ציפיות בין שאיפות לבין מציאות השוק
  • פיתוח מסמך קורות חיים – כיצד ניגשים לכתיבת קורות חיים, איסוף אינפורמציה רלבנטית, כתיבה שיווקית בדגש יתרונות וערך מוסף, טיפים ודגשים להכנת קו"ח.
  • ערוצים לחיפוש עבודה ובניית תוכנית לניהול התהליך.
  • הכנה לראיונות – פיתוח מיומנויות ואסטרטגיות להתנהלות נכונה בראיונות עבודה, סימולציות.
  • 90 הימים הראשונים בתפקיד- הכנה לכניסה לתפקיד חדש, התנהלות נכונה במשא ומתן ועוד.

 

תוצאות ותובנות:

העובדים הצליחו לדייק את הצרכים שלהם ולהכיר את ה"שוק" שלהם ברמת הזדמנויות , שכר, אפשרויות קידום ועוד. התהליך סייע להם בנחיתה רכה יותר ברמה הרגשית והמקצועית ושיפר את הביטחון האישי והתעסוקתי אחרי שנים רבות בהם עבדו במקום עבודה אחד. מרבית העובדים השתלבו במשרות מתאימות בשוק העבודה וגם התמודדו על תפקידים ומשרות באמצעות יחידות השמה מותאמות בקבוצת Manpower ישראל.

הצורך בתהליך המשלב תמיכה רגשית, מתן בטחון מקצועי והקנייה של כלים מיטביים ונכונים לחיפוש עבודה יעיל ופרקטי הינו קריטי. יציאה מחודשת לשוק העבודה אינו תהליך פשוט כלל (במיוחד לאחר שנים רבות במקום עבודה אחד). הפורש צריך "ללמוד ללכת" במציאות שונה לחלוטין. מלבד הכלים הפרקטיים אנו צועדים איתך יד ביד לאורך התהליך עד למציאת עבודה או פרישה מרצון.

 

מאמר הבא
להיפרד נכון מעובדים ולשמור על הארגון
להיפרד נכון מעובדים ולשמור על הארגון גם בפרידה יש ערך מוסף העובד המסיים את עבודתו, המנה�