פתרונות גיוס במיקור חוץ לתקופות של התאוששות עסקית

TALENT SOLUTIONS

נגיף הקורונה ממשיך להשפיע על כמעט כל ענפי התעשייה בכל העולם. אבל במספר מדינות כבר מתחילים לבצבץ סימנים מוקדמים להתאוששות, עם תחזיות חיוביות לגיוסים ברבעון הרביעי. על אף הבשורות המעודדות האלה, אנחנו עדים לטרנספורמציה דרמטית בכוח העבודה, שתשפיע על אופן האיוש של משרות אלה.

 

תחזית כלכלית עם אופטימיות זהירה

לפי סקר צפי תעסוקה חדש של ManpowerGroup, שהשתתפו בו יותר מ-38,000 מעסיקים, ב-37 מתוך 43 המדינות שהסקר נערך בהן ניכר שינוי לטובה שמתבסס על צמיחה צפויה בכוח העבודה בענפי הבנייה, השירותים העסקיים והמסחר הסיטוני והקמעוני.
פולין היא אחד משוקי העבודה החזקים ביותר באזור אירופה, המזה"ת ואפריקה, ומיד אחריה ניצבת שווייץ, שצופה חזרה לשיעורי הגיוס של לפני הפרוץ המגיפה עד סוף השנה. בגרמניה ואיטליה המעסיקים נותרים יותר זהירים, ומעידים על רמות מעורבות של צמיחה בענפים מסוימים כמו ענפי הכספים ושירותי הבריאות. ואילו פינלנד היא אחת המדינות הבודדות שחווה צמיחה מרשימה דווקא בענף האירוח.
בין ניצוצות התקווה האלה שמבליחים בשוק העבודה שנמצא בסוג של פוסט טראומה, מתגלעים תפקידים ומשרות חדשים. בשעה שהביקוש לטייסים, שפים, מלונאים ומקצועות דומים נמצא בירידה ברוב המדינות, העובדים החיוניים והמבוקשים החדשים כוללים תפקידים כמו מנחים למפגשי זום.

 

חזרה לעבודה… מכל מקום

אם ניסיתם לאחרונה לקנות שולחן עבודה באינטרנט, סביר להניח שהתקשיתם במשימה עקב המחסור הכלל-עולמי. זה עוד סמן לשינוי המהותי ששוק התעסוקה עובר כיום, בשעה שעובדים מסוימים חוזרים למשרדים, אך רבים אחרים מתכננים להמשיך לעבוד מהבית לפחות בעתיד הנראה לעין. בזמן ש-60% מהארגונים מתכננים להחזיר למשרה מלאה עובדים שהוצאו לחל"ת, למעלה ממחצית מהמעסיקים בעולם יציעו לעובדים אפשרויות גמישות לעבודה בטווח הרחוק. בסין, ארה"ב, פולין, הונג קונג והודו תוצע לעובדים הגמישות התעסוקתית המועטה ביותר, ואילו בהולנד, יוון, סינגפור ובלגיה העובדים ייהנו מפתרונות היברידיים מובילים לעבודה מרחוק. הגישה הגמישה הזו מספקת מענה לרצונותיהם של העובדים שמנסים לאזן רווחה אישית ורווחה נפשית ולעתים מתקשים לנווט בין שאר תחומי האחריות שנוצרו בעקבות הקורונה.
בשלב זה כבר די ברור שעבודה מהבית אינה רק פתרון זמני לבעיית המגיפה. זו אינה תופעה חולפת, וסביר להניח שהיא תישאר איתנו עוד הרבה אחרי הקורונה. לדברי המומחים, ארגונים צריכים ליצור עבור העובדים שלהם סביבה דיגיטלית מקיפה, חלקה, קלה לשימוש ויעילה לעבודה מהבית. הכרחי ליצור מרחב דיגיטלי שמאפשר יעילות תפעולית, אבל גם מספק דרכים נוחות לטיפוח וקידום של תרבות ומורל בעסק.
אבל לא רק עובדים מפיקים תועלת מסביבת העבודה ההיברידית החדשה.
מעסיקים יכולים לחסוך בממוצע 11,000$ בשנה על כל עובד בחצי משרה שעובד מהבית. החסכונות האלה נובעים מפרודוקטיביות משופרת, מהוצאות מופחתות על נדל"ן, משיעורים נמוכים יותר של היעדרויות ותחלופת עובדים וממוכנות משופרת למקרי אסון.

 

איתור טאלנטים מוכנים לעבודה בעזרת Project RPO

אבל לא פשוט ליצור את סביבת העבודה האידיאלית בתקופה שמאופיינת בשינויים דינמיים בביקושים, בייחוד בענפים עם צורכי גיוס מתמחים לטווח קצר, כמו קמעונאות, טכנולוגיה וייצור. האתגר הופך מורכב אפילו יותר בתקופות של אי ודאות כלכלית, כאשר התקציבים אולי מוגבלים, אבל הארגונים עדיין צריכים לגייס טאלנטים לאיוש מהיר של משרות פנויות ממגוון סיבות, החל מתקופות שיא של גיוס עונתי, דרך אירועי מיזוג ורכישה וכלה בהתרחבויות אזוריות.

לכן נדרש פתרון גיוס מהיר, גמיש, חסכוני וסקלבילי, רצוי במסגרת שירות מנוהל למיקור חוץ על ידי ספק מנוסה בתחום התעסוקה וההשמה. שירות Project RPO מבית Talent Solutions מספק מענה בצורת פתרון ניתן להתאמה אישית לצוותים בגודל של 10-400 עובדים שצריכים למצוא טאלנטים איכותיים במהירות.
מתכנון אסטרטגי וטכנולוגיות מובילות בתחומן ועד למרכזים גלובליים עם יכולות רב-לשוניות, שירות גמיש זה מאתר עבורכם את המועמדים המתאימים בצורה מהירה ויעילה יותר מכל מודל גיוס מסורתי אחר. לאחרונה, לדוגמה, עזר צוות Talent Solutions של ManpowerGroup לחברה בינלאומית מובילה בתחום הדיגיטל לאייש יותר מ-128 משרות בשוק טאלנטים תחרותי ביותר, בתוך ארבעה חודשים בלבד.
כדי ללמוד עוד על האופן שבו הגישה הגמישה ומונחית-הפרויקטים של Project RPO מבית Talent Solutions יכולה לספק לארגון שלכם טאלנטים מקצועיים ואיכותיים בצורה מהירה ואפקטיבית, בקרו בדף manpowergroupsolutions.com/project-rpo.

 

מאמר הבא
להיפרד נכון מעובדים ולשמור על הארגון
להיפרד נכון מעובדים ולשמור על הארגון גם בפרידה יש ערך מוסף העובד המסיים את עבודתו, המנה�