סיפור לקוח:פרסונה ישראל בע"מ

TALENT SOLUTIONS

 

הצורך של הלקוח:

פרסונה ישראל בע"מ , חברה המייצרת סכיני גילוי, חלקי פלסטיק ופלדה, נרכשה לאחרונה ע"י חברת Energizer העולמית. בעקבות הרכישה הוחלט על סגירת המפעל לטובת העברת פעילות הייצור לחו"ל וכתוצאה מכך נאלצה החברה לפטר את כלל העובדים במפעל. רוב המפוטרים היו אנשי ייצור שאינם מדברים עברית כשפת אם, עם וותק משמעותי של כ- 20 שנה בתחומם. עובדים אלו ברובם הגדול לא כתבו קורות חיים, לא עברו תהליכי גיוס וראיונות ולא הכירו את ההתנהלות בשוק העבודה.

 

הפתרון שסיפקנו:

Talent ייעוץ וליווי קרירה יצרה עבורם תכנית עבודה שמשלבת ניהול הון אנושי מקיף עד למציאת מקום חלופי לכל עובד אשר פוטר.

המפגשים האישיים הועברו ע"י מנהלות קריירה מנוסות ובליווי של מתורגמנים למי שזקוק לכך .

תוכנית הליווי הותאמה לתפקיד ולצורך האישי של כל עובד על פי יכולותיו וכללה מגוון של כלים פרקטיים לחזרה לשוק העבודה.

התוכנית כללה:

  • מפגשי התארגנות – תכנון וחשיבה לקראת תהליך חיפוש עבודה: מה אני מחפש, מה הן העוצמות שלי? בניית תיאום ציפיות ביני לבין השוק הקיים.
  • פיתוח מסמך קורות חיים – כיצד ניגשים לכתיבת קורות חיים: איסוף אינפורמציה רלוונטית, הקניית ידע בכתיבה שיווקית בדגש על יתרונות וערך מוסף, מתן טיפים ודגשים להכנת קו"ח.
  • הכנה לראיונות – פיתוח מיומנויות ואסטרטגיות להתנהלות נכונה בראיונות עבודה על ידי סימולציות.
  • 90 הימים הראשונים בתפקיד – הכנה לכניסה לתפקיד חדש, התנהלות נכונה במשא ומתן והקניית מיומנויות לעבודות בצוות ועוד

 

  • סדנאות ייעודיות – בהתאמה לתפקיד שילבנו את המשתתפים בתוכנית בקורסים מקצועיים.
  • ליווי אישי למציאת עבודה לשלושה חודשים – חיברנו את המפוטרים לזרוע ההשמה בקבוצת Manpower לאיתור הזדמנויות עבודה חדשות וסיוע עד לקבלת התפקיד.

 

תוצאות ותובנות:

המענה שסיפקנו זכה להצלחה גדולה בה מרבית העובדים שהשתתפו בתוכנית השתלבו במשרות מותאמות בשוק העבודה ובמפעלים וחברות. המשתתפים הפכו להיות פרואקטיביים בתהליכי חיפוש העבודה ופיתחו ביטחון עצמי במהלכו שסייע להם רבות.

אנו יודעים שיציאה מחודשת לשוק העבודה אינה פשוטה באופן כללי, ובטח לא לאנשים שמתקשים או שאינם דוברי השפה העברית. הקושי הרב אף יותר טמון בעובדה שמפעל פרסונה שנמכר, עטף אותם כמו משפחה ב- 20 שנים האחרונות. כיום, צריכים מפוטרים טריים "ללמוד ללכת לבד" במציאות שונה לחלוטין. לכן, מלבד הכלים הפרקטיים שניתנו להם, זכו העובדים באדם שצועד איתם יד ביד לאורך התהליך עד למציאת המשרה המיוחלת. הליווי עבור עובדים אלו מהווה קרקע יציבה וביטחון אישי שבאמצעותו ניתן לעבור שינוי משמעותי זה ולצלוח את חיפוש העבודה. ללא ספק היחס האישי והרגיש למחפשי העבודה על ידי מנהלות הקריירה שלנו סייע באופן משמעותי בתהליך.

 

מאמר הבא
להיפרד נכון מעובדים ולשמור על הארגון
להיפרד נכון מעובדים ולשמור על הארגון גם בפרידה יש ערך מוסף העובד המסיים את עבודתו, המנה�