עובדים זמניים במיקור חוץ – יתרונות, חסרונות ופתרונות

TALENT SOLUTIONS

השנה האחרונה הוכיחה לכולם שעובדים זמניים שיכולים לאייש משרות פנויות ולספק מענה מהיר ויעיל למחסור בטאלנטים, יכולים להיות גלגלי הצלה של ממש. לא מפתיע ששיעורי העובדים הזמניים, הפרילאנסרים או העובדים תחת חוזה, שאינם עובדים מן המניין אבל מספקים לעסקים תמיכה במגוון תפקידים, גדלים בכל העולם בקצב מסחרר. למעשה, יותר מ-62% מהעסקים מדווחים כי עובדים זמניים מהווים עכשיו יותר מ-40% מכוח העבודה הכולל שלהם, ולא פחות מ-73% מתכננים להגדיל את הנתון הזה בשנה הבאה.

מכיוון שלא צפויה האטה במחסור בעובדים, מעסיקים צריכים להבין טוב יותר איך למנף באופן מיטבי את הכישורים של עובדים זמניים, ולשלב אותם בכוח העבודה.
זו משימה לא פשוטה בכלל, אבל הם לא חייבים לעשות את זה בכוחות עצמם – הם יכולים להיעזר בשירותי מיקור חוץ (שירותי RPO) שיפשטו עבורם תהליכים ויחסכו להם זמן, כסף, תסכולים וכאבי ראש.

 

אז אנחנו כאן כדי לעשות לכם קצת סדר בנושא – יתרונות, חסרונות ופתרונות.

בעבר, עסקים התמקדו בגיוס של עובדים זמניים בעיקר לצורך תמיכה אדמיניסטרטיבית ולצורך גיבוי בזמן חופשות של עובדים. אבל בשנים האחרונות המצב השתנה באופן ניכר, מכיוון שיותר עסקים מגייסים עובדים זמניים כמענה למצוקת כוח אדם, בייחוד בתפקידים טכניים מאוד, כמו מדעני נתונים ומפתחי אתרים. ענפי ה-IT, שירותי הבריאות והייצור הם הענפים שבהם ניכר הגידול המשמעותי ביותר בגיוס עובדים זמניים.
ככלל, תפקידים שקשורים לפרויקטים קצרי-טווח מתאימים יותר לעובדים זמניים, עובדי קבלן ופרילאנסרים מאשר לתפקידים בעלי אחריות ליוזמות ארגוניות מתמשכות.

 

מיקור חוץ – יתרונות וחסרונות פוטנציאליים (ופתירים)

מלבד התועלת הברורה של מענה למחסור בעובדים, עובדים זמניים גם יכולים לספק מענה למחסור בכישורים בעסקים שונים, מכיוון שמרבית העסקים לא באמת יכולים להעסיק בכוח העבודה הקבוע שלהם מומחים ספציפיים בכל התחומים. אבל תכנון אסטרטגי להעסקת עובדים זמניים – לא רק כתגובה לצורך בזמן אמת – מאפשר למנוע עומסי עבודה כבדים במצב של מחסור בעובדים, ולהפך, עודף עובדים כשאין מספיק עבודה שמצדיקה את זה. אבל נראה כי רק 23% מהעסקים מבצעים תכנון כזה מראש, וחבל.
העסקה של כוח עבודה זמני מאפשרת למעסיקים להגיב במהירות לצרכים המשתנים של צוותים שאפשר להרחיב ולפרק במהירות לפי הצורך. אבל עסקים מסוימים שמיישמים גישה זו מדווחים גם על אתגרים שונים שכרוכים בה, החל מניהול ביצועים, דרך מעורבות עובדים וכלה בתאימות רגולטורית – בייחוד כאשר אין לעסקים תקנוני מדיניות בנושא קבלת החלטות.
הכנסה למערכת של טאלנט חיצוני שייתכן שאינו מיומן דיו לעבודה עצמאית עלולה לעלות לחברה בטעויות יקרות. כדי למנוע מצב כזה, חשוב לוודא שמיושמים הסכמי SoW (היקף עבודה) שמחייבים תיאום והסכמה מראש של ציפיות ולוחות זמנים. לאחר מכן, יש להקפיד לנסח תוכנית פעולה, להגדיר יעדים ריאליים ולשקול את התשואה על ההשקעה (ROI) שיש לעובדים זמניים בהשוואה לגיוס של עובדים קבועים נוספים.

 

אתגרים פוטנציאליים ופתרון מערכתי – שירותי מיקור חוץ (RPO)

בעסקים רבים, תהליכי הגיוס וחיזוק המעורבות בעבודה מטופלים על ידי גורמים נפרדים שפועלים עצמאית , מה שעלול לפגוע בשקיפות ולגרור הוצאות גבוהות יותר על עובדים זמניים ופיקוח רופף יותר על פרויקטים. ניהול של כוח עבודה זמני על ידי ישות יחידה, כמו ספק שירותים מנוהלים, מייעל את התהליך והופך אותו לחסכוני יותר.

חברות גלובליות שמגייסות עובדים זמניים בשוקי העבודה ברחבי העולם חייבות להבין שהרגולציות והתנאים הכלכליים אינם זהים בכל מקום.
זה לא רק נשמע מורכב, זה באמת מורכב… אבל אל דאגה, יש פתרון: ספקי שירותים מנוהלים מתמחים למיקור חוץ ("אאוטסורסינג"), כמו Talent Solutions, בעלי נוכחות גלובלית והיכרות עם השוק המקומי, שמשתמשים בכלים וטכנולוגיות דיגיטליים כמו Total Workforce Index (מדד כוח העבודה הכולל), ויכולים לספק תמיכה במגוון חזיתות, החל מהערכת נתונים ובחינה של נתוני זמן אמת בנוגע לזמינות המועמדים, מידת העלות-תועלת, הרגולציות והפרודוקטיביות, דרך חיזוי גיוסים וכלה במענה למחסומי שפה ותרבות שמאפיינים עבודה בשווקים מרובים.
ספקי שירותים כאלה מתמחים גם בהענקת הכוונה למנהלים שדרושה לעסקים כדי לשפר את התקשורת עם עובדים זמניים ויכולה לעזור למנוע אי הבנות ולסייע בתיאום ברור יותר של הציפיות בנוגע לביצועים.
והמעסיקים? – להם נשארים זמן ומשאבים פנויים לטפל בהיבטים אחרים של העסק.

מאמר הבא
להיפרד נכון מעובדים ולשמור על הארגון
להיפרד נכון מעובדים ולשמור על הארגון גם בפרידה יש ערך מוסף העובד המסיים את עבודתו, המנה�