חמש דרכים שיסייעו לעובדים שלכם לשגשג ולקדם הצלחה עסקית

TALENT SOLUTIONS

איך מעסיקים יכולים למשוך ולשמר טאלנטים ע"י שגשוג בעבודה?

למה מתכוונים כשאומרים "לשגשג בעבודה"? התשובות לכך מגוונות, אבל דבר אחד ברור – מגיפת הקורונה חוללה שינוי בסדרי העדיפות של אנשים מבחינת האיזון בין העבודה לחיים האישיים. המסקנה? העובדים בימינו רוצים יותר. הם רוצים שהארגון יאפשר להם להתפתח ולגדול, לטפח את החוסן הנפשי והרווחה הפיזית שלהם, למצוא משמעות ותכלית בעבודתם ולהגדיר הצלחה במושגים שלהם עצמם. אחרי שנתיים של הישרדות, אנשים רוצים לשגשג. לנוכח מצוקת הכישרונות החמורה ביותר מזה 16 שנה, מעסיקים חייבים להקשיב, לשנות גישה ולפעול על מנת למשוך ולשמר את הטאלנטים הטובים ביותר. שאלנו יותר מ-5,000 עובדים ברחבי העולם (מאוסטרליה, צרפת, איטליה, בריטניה וארה"ב) מה דרוש להם כדי לשגשג בעבודה. אבל לא הסתפקנו רק בעריכת הסקר – אחרי קבלת התוצאות, חברנו לחברת  Thrive שמתמחה בטכנולוגיות לשינוי התנהגות, במטרה לעזור למעסיקים להפוך תובנות לפעולות ולהבטיח שגם לעסקים וגם לעובדים תהיה התשתית הדרושה להצלחה:

 

1. מתיחה של גבולות הגמישות: להבין מה גמישות מייצגת בעיני כל אחד

האימוץ המהיר של צורות עבודה היברידיות ומחוץ למשרד שחווינו לאחרונה, סלל את הדרך עבור עובדים רבים להגדיר מחדש את קונספט העבודה עם יותר שליטה, אפשרויות בחירה וגמישות. גמישות זו, שמתבטאת באופנים רבים ושונים, תהיה המורשת האחרונה של המגיפה, כאשר מרבית העובדים (93%) מצהירים כעת שהם זקוקים לגמישות כדי לשגשג בעבודה. אבל מה זה בעצם אומר "לשגשג בעבודה"? אנחנו לא מדברים רק על היכולת לעבוד מחוץ למשרד ולתכנן את לו"ז העבודה בהתאם לסדר העדיפויות האישי – עובדים בכל הענפים ובכל התפקידים דורשים כיום יותר גמישות מזה. המשוב שקיבלנו היה שעובדים רוצים שליטה רבה יותר: 45% מהעובדים רוצים לבחור בעצמם את שעות תחילת וסיום העבודה, 35% מהעובדים רוצים לבחור מאיפה יעבדו בהתאם לנסיבות היומיות, ו-18% מהעובדים היו מעדיפים לעבוד ארבעה ימים בשבוע תמורת שכר מופחת, על מנת ליהנות מאיזון טוב יותר בין הקריירה והחיים האישיים. אמנם אין פתרון מושלם שמתאים לכולם, אבל מעסיקים שישכילו להציע גמישות משופרת ואפשרויות בחירה רבות יותר, יצליחו למשוך ולשמר טאלנטים.

 

2. שכתוב של כללי ההנהגה: תעדוף של אמון ותמיכה

בכל הנוגע ליחסים עם העבודה ועם המעסיק, עובדים רוצים יותר. אמון הדדי, סביבה תומכת ופעילות משמעותית חיוניים לשגשוג בעבודה, ועובדים מוכנים לאבד פרנסה כדי לזכות בתנאים האלה. כיום עסקים מובילים נדרשים לשלב עבודה משמעותית ומונחית-מטרה (חשובה ל-70% מהעובדים) עם תרבות חזקה של אמון בכל רחבי הארגון, משום שעבור עובדים, קולגות נאמנים (79%) והנהלה נאמנה (71%) הם תנאי מהותי לשגשוג בעבודה. כדי להשיג זאת, ארגונים צריכים לצייד מנהלים בכל הדרגים בכישורים המתאימים לניהול בגישה אמפתית ואפקטיבית, כדי שיוכלו לספק את ההכוונה, התמיכה וההכשרה הדרושות לטיפוח ולשיפור של חוויית העובדים.

 

3. שגשוג – מענה לצרכים השונים של נשים ושל גברים

עם תום המגיפה, נחשפים הצרכים השונים של נשים ושל גברים מבחינת סדרי עדיפויות וגמישות. ככלל, גמישות מבחינת שעות ההתחלה והסיום של יום העבודה (49% מהנשים, 42% מהגברים) חשובה יותר מעוד ימי חופשה (33% מהנשים, 39% מהגברים). גורמים מרכזיים נוספים הם עבודה בארגונים עם ערכים דומים (69% מהנשים, 65% מהגברים) ושמספקים תמיכה בחוסן נפשי (60% מהנשים, 54% מהגברים). מעסיקים שכיום נוקטים צעדים במטרה להציע גם לנשים וגם לגברים את הגמישות שדרושה להם כדי לשגשג, ייהנו מהסיכוי הגבוה ביותר למשוך ולשמר את הטאלנטים הטובים ביותר שאפשר למצוא.

 

4. בניית עתיד ידידותי-למשפחות: תמיכה בסדרי העדיפויות של הורים

החפיפה בין הבית, העבודה ובית הספר בשנתיים האחרונות גרמה להורים רבים לשנות את סדרי העדיפויות בחיים. כשזה נוגע לרצונות של הורים – גמישות מתנוססת בראש הרשימה, בייחוד האפשרות לבחור את שעות תחילת וסיום העבודה. אבל היא לא הדרישה היחידה. הורים הפנימו את החשיבות של איזון, רווחה ושייכות בעבודה, והם מוכנים לעשות הרבה כדי להשיג את זה. בחודשים האחרונים, יותר הורים  התפטרו ממשרותיהם בהשוואה לעובדים ללא ילדים. מעסיקים חייבים להקשיב להורים עובדים ולהציע להם את הגמישות שנחוצה להם על מנת לשגשג, כולל הזדמנויות להתפתחות בקריירה (75%), לרכישת כישורים חדשים (73%) ולשמירה על הבריאות (56% מעוניינים במשאבי כושר ו-54% באפשרויות תזונה בריאות).

 

5. מניעת שחיקה, בניית חוסן נפשי: מעבר ממודעות לפעולות

רווחה נפשית כבר מזמן אינה 'בונוס' – היא צורך חיוני. ויש עלייה משמעותית בחשיבות ההכרחית של אסטרטגיה אפקטיבית לקידום חוסן נפשי להשגת הצלחה עסקית. רבע (25%) מהעובדים מעוניינים שמעסיקיהם יספקו תמיכה משופרת בבריאות הנפשית להגנה מפני שחיקה. עם זאת, על אף המודעות הגוברת לחשיבות של ניהול הרווחה הנפשית (מכונה גם 'שלומות'), 38% מהעובדים לא השתמשו במשאבים הזמישחינים בעבודה לשמירה על הבריאות הנפשית, או אינם מודעים לקיומם. אחד הצעדים החשובים ביותר שמעסיקים יכולים לנקוט הוא לפוגג את הסטיגמות הנפוצות בנושא בריאות נפשית, על ידי העלאת המודעות לנושא והצעת תמיכה. סוגיות של בריאות נפשית לא ייפתרו בן לילה, אבל חשוב שמעסיקים ייצרו סביבות עבודה שמכירות בנושא, מבינות אותו ומגינות על עובדים למען רווחתם לטווח הרחוק.

אי אפשר לחזות את העתיד, אבל כדי שארגונים יצליחו להתגבר על המחסורים ההולכים וגוברים בעובדים ועל השלכות המגיפה, נדרש כוח עבודה חסין ומשגשג. עובדים מעוניינים ביותר גמישות, ובסופו של דבר, ביותר אפשרויות בחירה. מעסיקים שמוכנים לעצור, להקשיב וליישם פעולות על מנת לספק לעובדים את מה שדרוש להם כדי לשגשג, יקטפו את הפירות. לקריאת הסקר>>

 

 

מאמר הבא
להיפרד נכון מעובדים ולשמור על הארגון
להיפרד נכון מעובדים ולשמור על הארגון גם בפרידה יש ערך מוסף העובד המסיים את עבודתו, המנה�